mammatillthor.blogg.se

En blogg om allt såsom mammalivet, tankar, dagens händelser, mat och bak etc.

Banan pannkakor och hallon/björnbär puré

Thors mat Permalink1

Blev lite god lunch för Thor idag:)


1.5 banan
3 ägg

Mosa bananen, jag använde även stavmixer för jag ville inte ha klumpar. Vispa äggen och blanda sedan ihop. Stek lätt i smör. Klart.

Gjorde bara en burk med purén. Ca mått. Kan ha varit mer eller mindre.

50g hallon
50g björnbär
Halv banan
Vatten

Koka hallon och björnbär. Lägg i en mixer. Jag lät ligga en stund sen hällde jag av vätskan och mixade o tillsatte lite av de vattnet dom kokat i. Blir så blaskigt annars. Och jag hade i en halv banan för att söta lite. Klart :)


#1 - - Elin:

Åh! Har funderat på att göra såna där pannkakor! Inte bara till min son Vincent utan även till mig själv. Min undran är vara hur duktig är Thor på att tugga sin mat? Jag är rädd att Vincent ska sätta i halsen trots att han är väldigt duktig på att tugga.

Svar: Kör på :) de är så mjuka ändå och de tuggar bättre än man tror :) Thor har inte kört plockmat särskilt länge, men han är förvånansvärt duktig ändå! Han klöktes inte en enda gång när han åt dessa :) är man osäker så dela i mindre bitar. Och om Vincent klöks (liknande kväljning) så är det inget dåligt tecken. Det du ska tänka på är att inte dunka i ryggen när han gör det för då kan han sätta i halsen.
Therese Johansson

Till top